‘We worden altijd goed geholpen!’

Elke samenwerking staat of valt met vertrouwen. Zo ook bij het uit handen geven van je ICT omgeving. Veel bedrijven hebben er weinig kaas van gegeten en zijn voor hun bedrijfsvoering sterk afhankelijk van hun ICT leverancier. Valt dat vertrouwen op een zeker moment weg, is het tijd voor een nieuwe partner. Het gebeurde Ruud Korten, mede-eigenaar van Mackus Verzekeringen & Hypotheken en Mackus Reisbureau.

Hij ging in 2013 op zoek naar een nieuwe partner voor de automatisering bij Mackus VOF. Het moest een betrouwbare partij zijn. En hoewel Ruud Kneepkens voor hem geen onbekende was, deed Ruud in zijn zoektocht per toeval de ontdekking dat hij de eigenaar van Kneepkens ICT Services BV is. Na navraag bij plaatselijke collega mkb-bedrijven belandden beide heren samen aan tafel. Ze kwamen tot afspraken voor de periode van één jaar.

Je kunt ervan op aan

Ruud: ‘Ik vind het altijd lastig om prijzen van ICT leveranciers te beoordelen. Het zegt mij zo weinig. De positieve verhalen van andere ondernemers waren voor mij aanleiding om Ruud te bellen en een afspraak te maken. Het pilotjaar dat volgde schepte vertrouwen. De problemen met onze systemen en onze software werden minder en het was prettig te ervaren dat Kneepkens ICT Services BV voor ons klaarstond. Ze hadden kennis van zaken, waren goed bereikbaar en we konden van hen op aan. Het feit dat ze een probleem snel in het vizier hadden en aan een oplossing gingen werken, bracht rust en vertrouwen. En nog steeds.’

Ook assistentie bij problemen met software

Hetgeen de ICT bij Mackus VOF nu zo complex maakt, is hun CRM software (klantrelatiebeheersysteem) en de voorschriften waaraan van overheidswege moet worden voldaan. Ruud: ‘De software waarmee we werken binnen onze financiële dienstverlening is groot en ingewikkeld. Het bevat ten eerste zoveel verschillende functionaliteiten, variërend van salarisadministratie tot registratie en beheer van verzekeringen en hypotheken van onze klanten. Vanwege de digitalisering die we de laatste jaren hebben doorgemaakt, hebben we al onze klantendossiers op onze server staan. Er wordt tegenwoordig niets meer op papier bewaard. Archivering en beveiliging zijn dus voorname aspecten. Dat vraagt om goede ICT in de basis en goede ondersteuning wanneer nodig. Vanwege zijn ervaring met dergelijke systemen, kan Kneepkens ICT Services BV ook daarin voorzien.’