‘We bevelen Kneepkens ICT zelfs aan bij onze klanten.’

Als organisatie kun je voor strategische besluiten komen te staan die veel impact hebben op je interne bedrijfsprocessen én je ICT omgeving. Roel Hermans van Finens kan erover meepraten. In 2016 kwam hij samen met zijn zakelijk partner Ankie Janssen voor de uitdaging te staan om een volledig nieuwe ICT omgeving te realiseren waarin ook eigen programma’s gebruikt konden worden. Per 1 januari 2017 moest alles operationeel zijn.

Zes jaar lang waren Roel en Ankie aangesloten bij een franchiseorganisatie die administratieve, financiële en fiscale dienstverlening biedt aan mkb-bedrijven. Kneepkens ICT Services BV stond hen in die tijd vaker bij met advies en ondersteuning bij automatiseringsproblemen. Echter door verdere opschaling en de toenemende behoefte om de eigen visie neer te zetten, besloten ze in 2016 afscheid te nemen van de franchiseorganisatie en geheel zelfstandig verder te gaan onder de naam Finens. Dat betekende ook afscheid van de bestaande automatisering. In samenwerking met Kneepkens ICT Services BV realiseerden ze hun nieuwe digitale werkplek.

Overal en op elk tijdstip werken
Op enig moment zou de toegang tot de ICT van de franchiseorganisatie opgeheven worden. Daarom was het belangrijk dat alle gegevens die ze de afgelopen jaren van hun klanten hadden verzameld vlekkeloos werden overgeheveld naar de nieuwe situatie. Daarnaast moesten ze gewoon door kunnen gaan met hun werk, weliswaar onder een nieuwe naam.

Roel: ‘Het digitale tijdperk viert hoogtij. Ook in onze branche. Het archiveren en verwerken van gegevens gebeurt tegenwoordig digitaal. Daarnaast moeten we met zeven medewerkers overal kunnen inloggen op elk gewenst moment. Ons werk beperkt zich niet tot kantoortijden op onze vestigingen in Nederweert en Horst. Dat vraagt om een goede infrastructuur, het eenvoudig kunnen uitwisselen van gegevens en een uiterst goede beveiliging. Kneepkens ICT Services BV heeft ons hier prima bij geholpen.’

Gespecialiseerd in administratie- en accountantssoftware
Kneepkens ICT Services BV zette een geheel nieuwe werkomgeving in the cloud op, met diverse branchespecifieke computerprogramma’s die in deze omgeving functioneren. Een goed projectplan en een strakke planning zorgden voor een probleemloze en tijdige omzetting van het geheel. Roel: ‘Ruud Kneepkens, eigenaar van Kneepkens ICT Services, heeft veel kennis van de programma’s waarmee wij werken. Daarom bevelen we hem vaak bij onze klanten aan. Bovendien is hij altijd goed bereikbaar mochten er onverhoopt problemen ontstaan en is het fijn informeel werken met hem.’